Trekking Club – eventy, wieczory kawalerskie i panieńskie, quady i offroad, narty na Słowacji… Imprezy integracyjne Katowice – wycieczki szkolne i półkolonie – offroad, quady i paintball Katowice – narty na Słowacji

Aktualne relacje z wyjazdów na Raczę i Kubińską Holę.

Piękna pogoda na Wielkiej Raczy, wjazd kolejką linową w Lalikach.Zapraszamy na (prawdopodobnie) ostatni, lub jeden z ostatnich, wyjazdów w tym sezonie! Jako, że z Wielką Raczą mieliśmy okazję pożegnać się w ostatnią sobotę, to w ten weekend, chcemy pożegnać Kubińską Holę. Wyjazd zaplanowaliśmy na sobotę, 9. marca.

Zapraszamy tym bardziej, że zapowiadana pogoda na najbliższy tydzień, jest dość wiosenna, ale optymistyczna (z temperaturami na poziomie -2 w nocy i +5 w dzień).

Aby się zapisać, wystarczy wysłać do nas maila (w tym celu zapraszam do działu kontakt, w którym trzeba podać dane do ubezpieczenia (adres i PESEL) oraz nr komórki. To wszystko! Wszystkie kwestie finansowe, regulujemy w autokarze, gotówką. Zanim się Państwo zdecydujecie, prosimy o zapoznanie się z warunkami udziału w imprezie oraz najczęściej zadawanymi pytaniami.

Zapraszamy również do przeczytania naszego porównania ośrodków Wielka Racza i Kubińska Hola!

Wielka Racza – Relacja z 2. marca.

Wiosna już powoli wita na stokach Raczy. Śnieg, co prawda, jeszcze się trzyma, ale jego jakość już trochę spadła – jeździliśmy w dużej części na sztucznym śniegu wytworzonym w ostatnich dniach. Miał on jeden podstawowy plus – był i dobrze pokrywał stok (mało przetarć, brak kamieni). Ale miał też kilka minusów: popołudniu tworzyły się muldy, a w dolnych partiach góry, przyjmował konsystencję cukru, czy piachu. A do tego – miał tendencję do lodowacenia pomiędzy muldami…

Jednak to słońce… 3 miesiące go wypatrywaliśmy i w końcu nas odwiedziło! Pięknie grzało i przypominało, że to już powoli koniec okresu zimnego w roku.

Trasy. Choć ilość śniegu wzrosła, to jednak jego jakość spadła. Temperatury oszukać się nie da. Cukier w dolnej części, lodzik w górnej i sporo muld pomiędzy. Zamknięto (trochę na wyrost) trasę nr 9 (Tomanova). „Dziesiątka” na Lalikach jeszcze się trzyma, ale widać, że to już jej ostatnie tchnienia. Zadziwiająco dobrze wyglądała trasa nr 8 i 7 (baliśmy się o ich stan w ubiegłym tygodniu – jak widać, niesłusznie).

Największe muldy były na dole trasy nr 10/11 (na Lalikach, na ostatniej ścianie) i na dwójce na Dedovce. Tu ich rozmiar potrafił zaskoczyć 😉

Pogoda.

W końcu mieliśmy szczęście – choć nie zapowiadało się, to od 12.00 słoneczko zaczęło wychodzić na dobre zza chmur, by już po godzinie niepodzielnie panować nad Wielką Raczą i naszymi humorami.

Ogólnie – wiosenny wyjazd w rytmie muld, który dawał bardzo dużo radości, ale wymagał też skupienia. Jednak – dzięki świetnej pogodzie, można go śmiało zapisać na plus!

Kubińska Hola – relacja z wyjazdu z 24. lutego 2013.

Przed wyjazdem, kilka osób zrezygnowało z udziału w wyjeździe bojąc się pogody. Jak się okazało – niesłusznie. Co prawda, widoczność – mówiąc delikatnie – nie była zachwycająca, jednak obawy o strugi deszczu się nie potwierdziły, a trasy były przygotowane bardzo dobrze.

Kubińska Hola - narty na Słowacji, na Orawie.

Dojazd.

Pobiliśmy rekord czasu przejazdu na Holę i zameldowaliśmy się przed 9 rano na stoku. Dzięki temu, chwilę po tej godzinie, pierwsi Uczestnicy mogli już śmigać po stokach.

W drodze powrotnej, wpadliśmy w korek w Bielsku, co wydłużyło nasz powrót o ok. 15 minut.

Trasy. Jak zwykle, pracownicy Kubińskiej Holi nie oszczędzali się i przygotowali je bardzo dobrze. Zadania nie ułatwił im padający śnieg i temperatura – ok. 0 stopni na szczycie, +2 na stacji pośredniej, +3 na dole. Te uwarunkowania sprawiły, że szybciej niż tydzień temu, trasy zostały urozmaicone małymi muldami.

Śnieg, od połowy góry, był dość mokry. Na szczycie nie było z tym problemów, jednak czym niżej, tym temperatura śniegu była większa.

Pogoda. Tu na pierwszy plan wysunęła się widoczność. Od stacji pośrednich, jeszcze przez dwieście metrów można było cokolwiek zobaczyć. Powyżej tej granicy, królowała już mgła. Ciężka. Widoczność była na tyle kiepska, że jadąc na kolejce linowej, nie było widać stoku!

Pomimo plusowych temperatur i południowej wystawy stoków, nie było widać by stoki miały „odpływać”. Śniegu jest dosyć dużo, zaś warstwa sztucznego śniegu wytworzonego kilka tygodni temu, skutecznie chroni go przed topnieniem.

Na najbliższy tydzień, wg prognoz, przewidywane jest lekkie ocieplenie (z kulminacją w czwartek, +5 stopni), zaś na weekend, wyraźne ochłodzenie – z temperaturami do -8 nocami.

Jest to jednak prognoza na kilka dni, więc trzeba będzie na bieżąco sprawdzać co w śniegu piszczy.

Kolejki. Brak.

Pełna relacja zdjęciowa jest już dostępna na naszym profilu na facebooku..

Na koniec, zapraszamy jeszcze na krótki, ale świetnie zrobiony film pokazujący ośrodek na Kubińskiej Holi:

Skipark Kubínska hoľa promo [HD] from ShotPro on Vimeo.